ČSAD Plzeň zavede novou linku na Slovensko

Novou linku z Plzně přes Rakousko do slovenských Piešťan zavede po dohodě s největšími plzeňskými zaměstnavateli od 30. června Společnost ČSAD autobusy Plzeň. Linka nepovede po dálnici, ale pojede přes jižní Čechy a Rakousko a vyhne se tak pravidelným zácpám na dálnici D1 z Prahy do Bratislavy. V jedné z největších průmyslových zón v zemi, na Borských polích, pracuje 3000 Slováků a další stovky jsou zaměstnány v obchodních centrech.

Jak řekl ředitel ČSAD autobusy Plzeň Miroslav Hucl, linka nazvaná MAL bude dlouhá 551 kilometrů, což je o 140 kilometrů méně než při použití trasy středem republiky. Cesta potrvá bez 20 minut deset hodin, jízdné je stanoveno na 490 korun, což je zhruba 540 Sk.

Autobus

ČSAD autobusy budou ještě vyjednávat s podniky na trase linky v Klatovech, Horažďovicích, Strakonice, Písku a Českých Budějovicích. Dále pojede spoj přes Třeboň a hraniční přechod Halámky. V Rakousku urazí autobus 215 kilometrů, ale stavět tam nebude. Rakousko-slovenské hranice překročí na přechodu Kiisee/Bratislava Jarovce, po zastávce v Trnavě ukončí cestu v Piešťanech. Vůz pojede v pátek ráno v 08:00 z Plzně a v neděli bude vyjíždět ve stejnou dobu z Piešťan.

Na této trase nasadí ČSAD své nejlepší autobusy SOR LH 12, kterých loni koupil podnik šest. Kapacita vozu je 49 míst. Podle Hucla nejprve nasadí jeden autobus a v případě zájmu je možné přidávat. Nevylučuje se ani jízda v pracovní dny.

Slovenskou linkou se chce podnik ČSAD uplatnit na trhu s podobným produktem jaký nabízí Student Agency, která provozuje v Plzeňském kraji linku z Plzně do Prahy jezdící každou celou hodinu. Student Agency, která jezdí z Plzně zhruba 1,5 roku, omezila počet spojů ČSAD autobusy do Prahy ze současných 12 na devět párů. Od 1. září ale nebude Student Agency jezdit z Plzně až na Florenc, ale pouze na Zličín na dálnici D5. Tento fakt může k ČSAD autobusy, které budou stále vozit lidi až do centra Prahy, nějaké klienty znovu přilákat.

Autobusové nádraží
autor: Směna ČRo Plzeň
Spustit audio