Most přes Hracholuskou přehradu čeká kompletní rekonstrukce
Železniční most přes přehradní nádrž Hracholusky je na hranici životnosti. Správa železniční dopravní cesty chtěla už letos v červnu začít s jeho opravou. Vše ale zkomplikoval návrh, aby se původní 210 metrů dlouhá ocelová konstrukce stala kulturní památkou. To se nakonec nestalo a most, který je významnou spojnicí mezi Tachovskem a severním Plzeňskem, se nakonec rekonstrukce dočká.
„Most je stejně starý jako celá trať z Pňovan do Bezdružic, která je v provozu od roku 1901, takže mostu je letos 116 let. Do Bezdružic je to jediné železniční spojení, a o víkendech vlak pro místní obyvatele dokonce představuje jediný dopravní veřejný spoj vůbec,“ vysvětlil její význam Jan Soulek, starosta města Bezdružice.
Most se nachází ve výšce 44 metrů nad přehradou a je dlouhý 210 metrů. Kovová konstrukce mostu je v tak špatném stavu, že se podle Marka Illiaše ze Správy železniční dopravní cesty bude muset celá vyměnit. „V podstatě se nebude jednat o rekonstrukci, ale o stavbu nového mostu, protože z původního mostu zbydou jen nosné pilíře. Jinak bude celý most snesený a nahradí se novou ocelovou konstrukcí. V rámci opravy mostu dojde k vybudování lávky pro pěší, která bude zavěšená pod nosnou částí mostu,“ objasnil Marek Illiaš.
Atraktivnější i bezpečnější místo
Lávku pro pěší bude financovat Plzeňský kraj a vyjde na téměř 7 milionů korun. „Připojíme lávku, která bude pro pěší a cyklisty. Tím celé území zatraktivníme, propojíme oba okresy a zároveň zabezpečíme to, aby lidé a cyklisté nechodili po kolejích, které jsou velmi nebezpečné a mohlo by se cokoliv stát,“ uvedl náměstek plzeňského hejtmana Ivo Grüner.
Naplánovanou rekonstrukci mostu zdržel návrh na jeho zapsání do seznamu kulturních památek, který nakonec Ministerstvo kultury zamítlo. „ Z našeho pohledu by se jednalo o velkou komplikaci, protože most je ve velmi špatném technickém stavu, je na něm snížená rychlost na 20 kilometrů v hodině a v případě, že by byl navíc prohlášený kulturní památkou, museli bychom ho pravděpodobně příští rok úplně vyloučit z dopravy,“ doplnil za Správu železniční dopravní cesty Marek Illiaš. S opravou se podle něj začne příští rok na jaře a rekonstrukce bude stát 110 milionů korun.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
V Číně se šíří respirační nemoc způsobená virem, na který není vakcína. Pandemii ale nejspíš nezpůsobí
-
Lotku se snažím vychovat, jak nejlépe umím, říká nevidomá máma Alena
-
Sestřelil Putin další letadlo? Analyzujeme, co se stalo s tragickým letem 8243 nad Čečenskem
-
Státní zástupce žádá pro hejtmana Půtu vězení na 3,5 roku. Obviněný je v kauze rekonstrukce kostela