Plzeň chystá návod pro umisťování billboardů a dalších reklamních poutačů v centru města
Vedení Plzně reaguje na diskuse na sociálních sítích a na podněty některých občanů. Ti už nějakou dobu upozorňují na přebujelou reklamu v ulicích města. Magistrát proto zahájil diskusi o vizuálním smogu, radí se s odborníky a chystá návod, jak s reklamou ve veřejném plzeňském prostoru pracovat.
„Například v sadech Pětatřicátníku v Plzni, na nejrušnější plzeňské ulici, když se rozhlédneme kolem sebe, vidíme hned několik nemocí tohoto města. Ať už jsou to reklamní lavičky, světelná blikající obrazovka nebo billboardy. Nános reklamy je tu prostě několikanásobný. Třeba krásný dům z 19. století, který sousedí s Velkou synagogou, je z víc než padesáti procent schovaný za obrovskou reklamní plachtou a prakticky není vidět,“ řekl Václav Cinádr organizátor iniciativy Vizuální smog v Plzni, která na problematiku upozornila.
Iniciativa rozvířila odbornou i veřejnou diskusi, s magistrátem uspořádala první konferenci a teď společně hledají nějaké řešení. „Pokud se vytvoří nějaký jednoduchý manuál, který ukáže mantinely, potom se může najít nějaké schůdné řešení pro všechny,“ vysvětlil Václav Cinádr.
Na manuálu pracuje plzeňský útvar koncepce a rozvoje
Podle pracovnice Útvar koncepce a rozvoje města Plzně Renaty Benešové jsou to vlastně manuály dva. Konkrétně se jedná o manuál umisťování reklamy ve veřejném prostoru a o manuál označování provozoven. Manuály mají být jakýmsi návodem. „My nechceme zakazovat podnikatelům propagovat svoje podnikání, ale chceme jim ukázat směr, jakým je možné propagovat své podnikání kvalitně, méně agresivně a bez vytváření přehnaného vizuálního smogu,“ uvedla Renata Benešová.
Václav Cinádr dodal, že nejde o boj proti reklamě: „Reklama ve veřejném prostoru vždy byla, je a bude. Nejde nám o zákaz nebo o to nějak ji regulovat. Jde nám o to najít správnou míru a formu reklamy.“
Manuály k vizuálnímu smogu autoři prodiskutují s veřejností a těmi, kdo mají s reklamou co do činění. Do půl roku je projedná rada města. Podle primátorova náměstka Pavla Šindeláře z ODS ale nepůjde o žádné nařízení nebo zákazy, bude to návod, jak by v ideálním případě mohla a měla reklama ve městě vypadat.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rezignace Langšádlové je škoda. Prioritou je dotáhnout to, co začala, věří místopředseda rady vlády
-
Škody na vinohradech přesáhly podle svazu dvě miliardy korun. V Čechách dosahují 95 procent
-
Křetínský koupil pětinu ocelářského kolosu Thyssenkrupp, který masivně investuje do vodíku
-
Téměř 134 milionů korun na účtech. Policie prošetřuje výdělky léčitele a vůdce kutnohorské sekty