Plzeň patří k nejúspěšnějším turistickým destinacím v Česku. Trend chce udržet novou strategii

27. srpen 2018 09:45

Do Plzně míře stále více turistů, během posledních čtyř let se počet návštěvníků města zvýšil o 40 %. Zájem turistů má udržet nová strategie rozvoje cestovního ruchu.

Strategii na období 2019-2023 už odsouhlasila Rada města Plzně a její součástí je například rozšiřování turistické nabídky ve městě nebo hledání dalších možností, jak zaujmout stále náročnějšího návštěvníka.  

Za prvé chce město rozvíjet takzvaný paměťový turismus, například ze Slavností svobody se má stát akce mezinárodního významu. Na to navazuje kulturní turismus - vzhledem k tomu, že se doba pobytu v městských destinacích neustále zkracuje, návštěvníci chtějí tento čas využít mnohem intenzivněji. A právě kulturní akce ideálně doplňují turistickou nabídku.

Plzeň jako unikát

Dalším bodem je industriální turismus - město se chystá maximálně využít bohaté průmyslové tradice a umožnit návštěvníkům nejenom vstup do historických továrních objektů, ale i otevřít živé průmyslové provozy. Například spalovnu nebo Škodovku. Unikátem je určitě příběh Plzně jako posledního města osvobozeného americkou armádou v Evropě. O tom by měly vyprávět nové zážitkové expozice muzea Patton Memorial Pilsen v domě Huga Semlera na Klatovské třídě.

Vznikne také nová pobočka Turistického informačního centra u Hlavního nádraží, které se po vzniku autobusového terminálu stane předním dopravním uzlem ve městě. Zároveň se se zástupci města chtějí vyvarovat toho, aby se konalo několik zásadních akcí souběžně. Stává se totiž, že pak přestávají stačit ubytovací a konferenční kapacity. K posílení rozpočtu na rozvoj cestovního ruchu v Plzni a marketingu by do budoucna měla přispět i novela zákona o místních poplatcích. Peníze, které turisté odvedou na poplatcích za pobyt, by měly jít právě na rozvoj cestovního ruchu. 

autoři: Jana Kosová , Michaela Svobodová
Spustit audio