Plzeňské městské dopravní podniky čekají v lednu nápor kvůli Plzeňské kartě. Frontám se lze vyhnout

2. leden 2023 10:29, aktualizováno

Zákaznická centra Plzeňských městských dopravních podniků očekávají na začátku roku velký nápor klientů. Cestující ale nemusí trávit celý den v dlouhých frontách, nové předplatné lze vyřešit pohodlnější cestou.

Jak uvedl mluvčí PMDP René Vávro, zákaznická centra jsou na tradiční zvýšený počet zákazníků, kterých bývá oproti ostatním měsícům v lednu až dvojnásobek, přichystána. Na pobočkách budou otevřeny všechny přepážky a ve vybraných dnech bude k dispozici také informátor, jenž bude lidi navigovat a bude jim s vyřízením požadavků pomáhat.

Osobní návštěvě PMDP se nicméně lze vyhnout, a to díky několika možnostem bezobslužného dobití. K dispozici je jednak e-shop Plzeňské karty, kde si zákazník dobije předplatné nebo elektronické peníze online a následně transakci potvrdí přímo ve voze hromadné dopravy na terminálu s barevným displejem, k němuž se Plzeňská karta přiloží. Další variantou je systém virtuální karty. Zde si stačí zvolit, jestli chceme mít předplatné v mobilní aplikaci, nebo raději na bankovní kartě, provedené transakce pak už není třeba validovat ve vozech. Poslední možností je dobíjení u bankomatů České spořitelny.

Potřebujete novou Plzeňskou kartu? Postup je jednoduchý

Virtuální variantu lze využít, i pokud si zakládáme úplně novou Plzeňskou kartu. Stačí si stáhnout aplikaci a v ní vyplnit základní údaje. Pokud preferujeme klasickou plastovou kartu, pak je třeba vypsat žádost, která je k dispozici ke stažení na webových stránkách nebo v papírové podobě přímo v zákaznických centrech. „Při podání žádosti doporučujeme využít Úřad bez čekání – rezervační systém Magistrátu města Plzně, kde je možné objednat se na pobočku na předem určený čas,“ prozradil René Vávro.

autoři: Jakub Kabourek , abk | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio