Rooseveltův most v Plzni čeká rekonstrukce

Rooseveltův most v Plzni
Rooseveltův most v Plzni

Plzeňský Rooseveltův most je ve špatném stavu a v létě ho čeká oprava. Město má v plánu obnovit horní vrstvy vozovky a vyměnit povrchy chodníků. To vše za 29 milionů korun.

Rekonstrukce mostu potrvá zhruba čtyři měsíce, pravděpodobně od června do konce září. Zároveň se ale během prázdnin bude několik týdnů opravovat povrch Wilsonova mostu. Podle radních to na dopravu ve městě nebude mít zásadní vliv.

„My se snažíme mnohem intenzivněji než dřív koordinovat jednotlivé stavby ve městě. Některé se nám samozřejmě potkají. Ředitelství silnic a dálnic chce opravovat Tyršovu ulici až k Jízdecké, což se také potkává s případnou rekonstrukcí Rooseveltova mostu. My teď hodně intenzivně jednáme, abychom nastavili projekty ve městě, kterých teď bude hodně, aby mohly vedle sebe fungovat,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Michal Vozobule.

Rooseveltův most, Plzeňany nazývaný často Saský je podle Michala Vozobuleho na pátém stupni ze sedmi a rekonstrukci nutně potřebuje. Most bude pro individuální automobilovou dopravu zcela uzavřený po dobu čtyř měsíců. Vozy MHD po něm neprojedou 6 týdnů. Město taky uvažuje o tom, že pak sníží maximální hmotnost automobilů, které na něj můžou vjet.

Auta s vyšší tonáží už se možná po opraveném mostu neprojedou

„Samozřejmě výjimku bude tvořit veřejná doprava. Abychom prodloužili jeho životnost po generální rekonstrukci a zároveň si dopravně pomohli, protože je občas velmi náročné se z Rooseveltova mostu dostat do Sadů 5. května nebo na Rychtářku. I to je jedna z variant, kterou zvažujeme. Ještě nevím, jakou tonáž pro zákaz průjezdu zvolíme,“ doplnil Michal Vozobule.

Wilsonův most se bude opravovat také v létě a kvůli souběhu s Rooseveltovým mostem město uvažuje o tom, že by zachovalo částečný průjezd. Podle dopravních expertů by ale doprava v Plzni neměla kolabovat, i kdyby se most úplně uzavřel. Wilsonův most prošel zásadní rekonstrukcí před pěti lety, ale pak se jeho povrch začal vlnit.  

„Voda, která padá na vozovku, se usazuje mezi kostkami a neodtéká tak, jak jsme původně předpokládali, proto se vozovka vlní. Svoji roli hraje samozřejmě také intenzita dopravy a změna uzpůsobení mostu, protože současné chodníky, jsou oproti původnímu stavu rozšířené,“ vysvětlil technický náměstek primátora Pavel Šindelář s tím, že povrch z dlažebních kostek na mostě musí být. Je totiž historický a na asfalt by památkáři nepřistoupili. Oprava by neměla přesáhnout částku dva milionu korun.

Opoziční zastupitelé chtějí investice více plánovat

Zpráva o stavu Rooseveltova mostu překvapila opoziční zastupitele, například Pavla Bosáka: „Nás pochopitelně trochu zaráží, že se to dozvídáme takhle z rozpočtu. Chceme se zeptat, v jakém stavu jsou ostatní nemovitosti a důležité stavby v majetku města. A zda není možné nějakým způsobem pracovat tak, abychom vždy jen nereagovali na vzniklé krize, ale abychom mohli nějak zodpovědně plánovat dopředu takovéto investice.“