Úřady práce mění úřední hodiny, nestíhají vyřizovat sociální dávky

25. říjen 2022 20:15, aktualizováno

Pobočky úřadu práce v celé republice mění úřední hodiny. Důvodem je velký nárůst žádostí o sociální dávky, které zaměstnanci úřadu už nestíhají zpracovávat. Dávky tak bude možné osobně vyřizovat jen od pondělí do středy.

Až do konce roku bude možné sociální dávky osobně na úřadě vyřídit jen v konkrétních dnech. Ty zbývající budou určené právě na zpracování došlých žádostí. Lidí, kteří na úřadě práce řeší otázky zaměstnanosti, se žádné změny nedotknou.

Příspěvky na bydlení, přídavky na děti, rodičovské a další nepojistné sociální dávky nově lidé vyřídí na úřadě jen první tři dny v týdnu. V Praze pak jen v pondělí a ve středu. Ve čtvrtek na úřadech vyřídí jen záležitosti týkající se zaměstnanosti. Pátky jsou jen pro předem objednané klienty.

Důvodem tohoto dočasného kroku je zajištění co nejrychlejšího zpracování všech přijatých žádostí o příspěvek na bydlení a přídavek na dítě, o které aktuálně žádá mnohem vyšší počet lidí než v předchozích měsících. Díky tomuto opatření získají zaměstnanci úřadu prostor pro zpracování a vyplácení těchto dávek.

O dávky žádá o 30 % lidí více

Meziroční počet žádostí vzrostl v Plzeňském kraji o 30 %. Příspěvek na bydlení pak v meziročním srovnání vzrostl o 84 %. Loni v září to bylo 3 800 vyplacených příspěvků na bydlení a letos téměř 7 000. „Dá se předpokládat, že počet jejich příjemců v nadcházejícím období ještě poroste,“ sdělila mluvčí úřadu Kateřina Beránková.

Lidé, kteří se v nových úředních hodinách na úřad nedostanou, mohou své vyplněné papírové žádosti odevzdat do označených boxů nebo schránek, které jsou přímo v prostorách úřadu. Mohou je poslat i poštou. Některé dávky je také možné kompletně vyřídit online. Na webu úřadu práce jsou lidem poskytované rady, tipy nebo i videonávody, jak postupovat.

autoři: Jitka Englová , Iva Štěpánková | zdroj: Český rozhlas Plzeň
Spustit audio