Vedení Plzně se pouští do boje s reklamou, v centru ji chce výrazně regulovat

9. březen 2025 19:48

Plzeň hodlá od příštího roku výrazně omezit reklamu v centru města. Vedení města nejvíc vadí velkoplošné plachty na fasádách nebo světelné blikající obrazovky na domech.

Území pro regulaci reklamy

Reklamní plachty velké jako třípatrový dům, několikametrové blikající obrazovky, velké billboardy na nohách nebo polepené lavičky, to vše můžeme teď vidět v centru Plzně, kde je nyní zhruba 100 reklamních ploch. Vedení města ale hodlá reklamu v centru regulovat a tento takzvaný vizuální smog omezit na minimum. Umožní to dokumenty, které chce vládnoucí koalice schválit. „Jedním nástrojem je nařízení rady, které omezuje vše, co není stavba, tedy plachty, plakáty a podobně, a bude platit od začátku příštího roku,“ upřesňuje technický náměstek plzeňského primátora Pavel Bosák. Druhým nástrojem bude změna územního plánu, již město schválí pravděpodobně na podzim. Ta omezí povolování staveb pro reklamu.

Město chce dle ředitelky magistrátního útvaru koncepce a rozvoje Ireny Vostracké reklamu regulovat v historickém jádru a také v ulici Americká, Klatovská, u památníku, v sadech Pětatřicátníků, u Divadla J. K. Tyla nebo na nábřeží. Právě útvar koncepce a rozvoje bude kontrolovat dodržování pravidel a vymáhat pravidla pak bude živnostenský úřad. Některé nosiče nicméně v centru zůstanou, jedná se o takzvané citylighty a reklamní válce. Nadále budou povolené také poutače na veřejné sbírky, shromáždění či charitativní akce.

autoři: Lukáš Milota , abk
Spustit audio