Vedení Plzně se pouští do boje s reklamou, v centru ji chce výrazně regulovat
Plzeň hodlá od příštího roku výrazně omezit reklamu v centru města. Vedení města nejvíc vadí velkoplošné plachty na fasádách nebo světelné blikající obrazovky na domech.
Reklamní plachty velké jako třípatrový dům, několikametrové blikající obrazovky, velké billboardy na nohách nebo polepené lavičky, to vše můžeme teď vidět v centru Plzně, kde je nyní zhruba 100 reklamních ploch. Vedení města ale hodlá reklamu v centru regulovat a tento takzvaný vizuální smog omezit na minimum. Umožní to dokumenty, které chce vládnoucí koalice schválit. „Jedním nástrojem je nařízení rady, které omezuje vše, co není stavba, tedy plachty, plakáty a podobně, a bude platit od začátku příštího roku,“ upřesňuje technický náměstek plzeňského primátora Pavel Bosák. Druhým nástrojem bude změna územního plánu, již město schválí pravděpodobně na podzim. Ta omezí povolování staveb pro reklamu.
Město chce dle ředitelky magistrátního útvaru koncepce a rozvoje Ireny Vostracké reklamu regulovat v historickém jádru a také v ulici Americká, Klatovská, u památníku, v sadech Pětatřicátníků, u Divadla J. K. Tyla nebo na nábřeží. Právě útvar koncepce a rozvoje bude kontrolovat dodržování pravidel a vymáhat pravidla pak bude živnostenský úřad. Některé nosiče nicméně v centru zůstanou, jedná se o takzvané citylighty a reklamní válce. Nadále budou povolené také poutače na veřejné sbírky, shromáždění či charitativní akce.
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Mnoho jmen budoucí vlády je citlivých. Babišovo oznámení o řešení střetu má bledá místa, říká pirátka
-
Jsem připraven uspořádat na Ukrajině volby, uvedl Zelenskyj. Od spojenců žádá záruku bezpečnosti
-
Fotbalisté Slavie v Lize mistrů v Londýně neuspěli. Tottenham jí nasázel tři branky, dvě padly z penalty
-
Pavlem odvolaný rektor ČVUT se nevzdává. Jde proti rozsudku, který stvrdil jeho odstavení z funkce