Z Boru do Svojšína od prosince nepojedou osobní vlaky

Provoz je v současnosti na 15 kilometrové lokálce omezený. To se ale od prosince, po zavedení nového jízdního řádu, změní.

Bor a Svojšín na Tachovsku spojuje železnice od roku 1903. V létě tam jezdil cyklovlak a osobní vlaky na trati potkáte jen od pátku do neděle. Od prosince tam ale osobní vlaky nepojedou vůbec.

Náš reportér Lukáš Milota po sondování v oblasti obou měst zjistil, že zatímco v některých obyvatelích vzbuzuje zrušení osobních vlaků silné emoce a pohoršení, jiných se tato změna nedotkne vůbec, protože buď jim stačí k dopravě autobusy, nebo mají vlastní auto anebo prostě jen jezdí jiným směrem.

Z lokální trati Bor – Svojšín na Tachosku zmízí od prosince osobní vlaky

Podle mluvčí Plzeňského kraje Evy Mertlové je skutečným důvodem, proč hejtmanství nechce už vlaky na této trati platit, málo cestujících.

„K neobjednání vlaků Plzeňským krajem dochází z důvodu dlouhodobě nízkého využívání cestujícími. Na trati je alokován jeden extra motorový vůz, což s ohledem na ekonomiku provozu a vytížení cestujícími je zejména do budoucna drahé a nehospodárné. Zároveň nelze dosáhnout takového stavu, kdy ve Svojšíně i Boru budou jezdit všechny přípoje. Co se týče náhrady spojení, již dnes lze alternativně za velkou část spojů, cestovat autobusy,“ vysvětlila Eva Mertlová.

Rušení vlaků není podle starostů obou obcí dobrým řešením

Starostovi Svojšína Karlu Petráňovi vadí, když politici slibují dopravní obslužnost a pak ruší vlaky. Že vlaky ze Svojšína od prosince zmizí, mu prý dosud nikdo neoznámil.

A žádné oficiální zprávy prý nemá ani starosta Boru Petr Myslivec: „Nevím, jak tento spoj využívají místní lidé. To že zmizí vlakový spoj, dobře určitě není. Rozumím tomu, že všichni hledají ekonomiku a ekonomické náklady. Z druhé strany, pokud se někde něco snižuje a ruší, je velmi problematické, aby se to vrátilo zpátky a znovu se to obnovilo. Byť to bude nahrazeno autobusy.“

I když z úseku Bor-Svojšín zmizí osobní vlaky, trať nezanikne, slibuje mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová: „Trať bude dál v provozu. Jednak se tam pohybují manipulační nákladní vlaky a jezdí tam služební vlaky Správy dopravní železniční cesty.“

Na trati bude správa i dál provozovat vlaky služební, a pokud bude třeba, vyjedou na koleje i nepravidelné vlaky osobní.

autoři: Lukáš Milota , jik
Spustit audio