Zrekonstruovaný most v Mohylové ulici prošel zátěžovými testy
Most v Mohylové ulici v Plzni-Doubravce má za sebou rekonstrukci. Úpravy se dělaly kvůli tomu, aby po mostě mohla jezdit auta těžší než 21 tun. Výsledek prověřovali při zátěžových zkouškách odborníci z Brna.
Přípravy na zátěžovou zkoušku zabraly několik hodin. Než na most vjela dvě plně naložená nákladní auta, bylo nutné na mostovku nainstalovat speciální čidla. Ta nejprve snímala tzv. průhyby mostu. „Srovnáváme je s průhyby, které jsme naměřili při naprosto stejné zátěžové zkoušce před začátkem rekonstrukce,“ řekl Ladislav Klusáček ze stavební fakulty Vysokého učení technického Brno.
Most testovaly dvě tatry, plně naložené hlínou. Každá vážila 30 tun. Vozidla stála na mostě při každé zkoušce asi čtvrt hodiny, pak most opustila a znovu se měřily průhyby. Celá zkouška se prováděla dvakrát. Co čidla zaznamenala, sledovali stavební inženýři okamžitě na instalovaných počítačích.
Na mostě proběhla i tzv. dynamická zkouška. „Vozidlo se rozjelo rychlostí 20 kilometrů v hodině a snímače zrychlení zaznamenaly frekvenci kmitání při přejezdu těžkého nákladního automobilu,“ vysvětlil Ladislav Klusáček.
Most byl zavřený několik měsíců
Rekonstrukce mostu byla rozsáhlá. Bylo odstraněno souvrství vozovky, vyměněna izolace. Dále proběhla výměna ložisek, položil se nový povrch vozovky a také nový povrch cyklostezek po obou stranách mostu,“ popsal Jan Holub, který dělal technický dozor stavby. V těchto dnech už je provoz na mostě umožněn veškeré dopravě.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
‚Bez zbraní budeme jen umírat.‘ Na Ukrajině panuje rozčarování, že se svět dívá jinam, popisuje Boháč
-
ANO ‚hází do důchodové reformy vidle‘, nesejde se s vládou a prezidentem. ‚Odmítáme dělat stafáž,‘ sdělilo
-
Evangelický farář musí umět všechno. Jan Satke se rozhodl, že vymění církev za lokomotivu
-
Bolestný pohled, rána pro český tenis, říká Štěpánek o dotační kauze na svazu. Do jeho vedení nechce