Celý den se díky nim culím. I takové ohlasy dostává designérka Venušiných kuliček

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Nejen výslednou velikostí se Anna Marešová zabývá při návrhu erotických pomůcek pro ženy

Vkus a elegance. Něco takového podle Anny Marešové mnoha erotickým pomůckám chybí. Rozhodla se to změnit a díky specifické oblasti, do které se pustila, ji zná už kdekdo. Ale víte třeba, že při studiu produktového designu navrhla i tramvaj pro Prahu?

Otec fyzik, matka výtvarnice. V rámci svého tvůrčího přístupu má Anna Marešová něco z obou. Do jisté míry se na výrobě erotických pomůcek oba dva také podíleli. Když byl potřeba strojek do prototypu, našel ho otec v zubním kartáčku. Maminka se zase podílela na výsledné podobě obalu zboží, které dnes dcera prodává. Když ale během studia Anna Marešová s designem erotických pomůcek začala, bylo to pro rodiče překvapení. Přitom do jisté míry pouze uposlechla slova matky, která doporučovala zaměřit se po tramvaji na něco menšího, aby se dcera nemusela s návrhy tak tahat.

Vaše práce nemá smysl

Intimní oblast, do které se Anna Marešová vydala s návrhem erotických pomůcek, z ní v očích některých lidí udělala kontroverzní designérku. Při plzeňské besedě odpovídala na dotaz, zda má její práce vůbec smysl. Do výroby se pustila sama, nevznikají zbytečné náklady, neplýtvá se energiemi. Také těmito argumenty se snažila protistranu přesvědčit. Vše konzultuje s gynekology a zákaznice má i mezi dámami 60+. Některé z pomůcek totiž podporují posílení pánevního dna a jsou tak dobré například v boji s inkontinencí.

Kdyby ve slovinské metropoli měli tramvaje, byly by od ní

Tramvaj je podle Anny Marešové vizitkou města. Když před pár lety Praha zaváděla nové vozy, těšila se. Přišlo ale velké zklamání. Najednou viděla cosi obřího a neforemného s chaotickým řešením interiéru. Její tramvaj by měla lépe respektovat architekturu města, kterým projíždí. Lidé by za jízdy neměli vypadávat ze sedaček a nemalou roli přikládá i kvalitnímu odvětrávání. Kdyby ve slovinské Lublani měly tramvaje, patrně by je navrhovala ona. Až tak se její nápady zamlouvaly slovinskému ministru průmyslu.

Staré dobré „té trojky“

Ve svých myšlenkách navazuje na legendární tramvaje T3. Jak říká, rozhodně neplatí, že staré je špatné. Leckdy by stačilo, aby se návrháři inspirovali prověřenými modely a pouze je přetvořili tak, aby splňovaly nároky moderního života. Takto Anna Marešová přistupuje k užitkovému designu obecně.

Méně je někdy více

V návaznosti na doktorandské studium se teď zabývá udržitelným designem a kriticky nahlíží na nadprodukci, kdy často vzniká velké množství zboží, které ve výsledku postrádá smysl.

Jak to vypadá u designérky doma? I na to se ptá Vladimír Šťovíček během rozhovoru o Venušiných kuličkách, stejně jako o tramvajích.