Malované kamínky ovládají republiku

Namalovat obrázek na kamínek a ten pak vypustit do světa, ať si putuje řízením náhody. To je základní princip nepřímo sdílené zábavy, která oslovuje čím dál tím víc lidí.

Jdete a najednou na zemi kamínek, ale ne obyčejný - je malovaný. A může být natolik profesionálně namalovaný, že byste v ten daný okamžik věřili, že jste našli třeba minci, broučka nebo klíče. Tak někteří umí malovat a svá díla pak posílají dále. Nudu tímto způsobem začali zahánět i ve Stříbře. Rodina Dlouhých si nasbírala hezké placáky a pustila se do toho včetně jedenáctileté Anežky.

Není potřeba toho moc shánět, pár korun dáte za štětce, akrylové barvy a bezbarvý lak. Pak už jen nasbírat v terénu kamínky, na stůl položit třeba staré noviny a může se začít malovat. Důležité je zapojit fantazii a už podle tvaru kamínku přemýšlet, co nejvíce připomíná. Kulatý oblázek se hodí spíše na broučka, podlouhlý úzký může být žížala a třeba kulatý valounek může být namalován jako míč nebo medvídek.

Kamínky můžou cestovat daleko

Z jedné strany kamínek namalujeme a z druhé dáme logo sociální sítě a směrovací číslo místa, kde byl kamínek vyroben. Pak už se někde venku narafičí a čeká na svého nálezce. Ten by podle hry měl kamínek vyfotit a dát na Facebook do skupiny Kamínky. A pak podle nálady - buď poslat dál na jiné místo, nebo si jej může ponechat. Je to na každém podle jeho představ. Kamínky tak můžou cestovat i stovky kilometrů.

autor: Martina Sihelská | zdroj: Český rozhlas Plzeň

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová