Na modernizované železniční trati Klatovy - Železná Ruda už se jezdí
Po dvou letech skončila modernizace železniční trati Klatovy - Železná Ruda. Kompletní rekonstrukce zahrnovala mimo jiné instalaci nových zabezpečení s ovládáním z Klatov a rekonstrukci stanic. Díky novému křížení v Zelené Lhotě může po trati jezdit více vlaků a zkrátila se doba jízdy.
Podle Lubora Hrubeše ze Správy železniční dopravní cesty cestující asi nejvíc ocení opravená nástupiště. „Nová nástupiště v sedmi stanicích a v zastávce Brčálník mají vyšší nástupištní hranu a umožní snazší přístup do vozu. Mají také nové osvětlení a nový informační systém," potvrdil Hrubeš.
Celkově náklady na stavbu se vyšplhaly na 929 milionů korun. „Jsou zhruba ze tří čtvrtin financovány z Operačního programu Doprava a dofinancované cestou Státního fondu dopravní infrastruktury," doplňuje Hrubeš.
SŽDC počítá s tím, že oblast má turistický potenciál. Rozvoji cestovníhu ruchu by mohlo pomoci spojení s Plattlingem v Německu. Po trati totiž může v kratším čase jezdit více vlaků. Dalším úsekem, který čeká modernizace, je trať mezi Plzní a Klatovy. SŽDC chce v místě zajistit lepší křižování, aby tudy vlaky mohly jezdit rychleji.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Banka nám hrozí insolvencí, přiznává místostarosta Sokola a zdůrazňuje: Úvěr jsme nepotřebovali
-
Postsovětským Orientem. Jak se vyznat ve Střední Asii?
-
Saharský prach přichází v poslední dekádě do Česka častěji. V neděli je ale vysoko, popisuje meteorolog
-
Minulé eurovolby byl každý buď gangster, nebo ruský poskok. Bulharsko se ale poevropšťuje, říká politolog