Nová silnice na Tachovsku má řidičům usnadnit cestu z Chebska na dálnici D5
Stavba nové komunikace je v Plzeňském kraji za posledních sedm let největší, vyjde na zhruba 200 milionů korun. Pětikilometrový úsek z Janova k Nové Hospodě staví Ředitelství silnic a dálnic. Silnice by měla pomoct snížit nehodovost v obcích na Tachovsku.
Ředitelství silnic a dálnic zahájilo největší stavbu nové silnice v Plzeňském kraji za posledních sedm let. Pětikilometrový úsek silnice první třídy na Tachovsku z Janova k Nové Hospodě přijde na zhruba 200 milionů korun. Ještě v roce 2011 se přitom náklady odhadovaly na zhruba 400 milionů korun.
Řidiči jedoucí ze sousedního Chebska se díky nové komunikaci dostanou až na dálnici D5, která vede z Prahy do Německa. Jedná se o poslední úsek dálničního přivaděče od stavby dokončené v roce 2011, jak potvrdil Miroslav Blabol z plzeňské pobočky ŘSD. Trasu podle něj hojně využívají kamiony, a nová silnice by tak měla snížit nehodovost v obcích na Tachovsku.
Tento nový úsek je současně druhou a poslední etapou silnice Kočov - Nová Hospoda na tahu I/21. Ten je součástí páteřního dálničního přivaděče mezi hraničním přechodem Pomezí na Chebsku, odkud se auta jedoucí přes Cheb, Mariánské Lázně a Planou napojují na mimoúrovňovou křižovatku Nová Hospoda u D5. Hustota dopravy se tam od zprovoznění dálnice před 21 lety zvýšila třikrát.
Stavbu nové silnice zdrželo posuzování jejího vlivu na životní prostředí
Oficiálně by se mělo začít stavět v polovině března. Stavba s menším mostem je sice plánovaná na dva roky, vedení spolupracujících stavebních firem Eurovia a Berger by ale práce chtělo stihnout do 1,5 roku. Potvrdil to ředitel plzeňského závodu firmy Eurovia Jan Muzika. Spojení firem má podle něj obchodní i kapacitní výhody. Obě mají v blízkosti lomy na kámen i obalovny, což stavbu zrychluje.
Silnice se měla stavět už předloni. U mnoha dopravních staveb v Česku ale přestaly platit staré posudky EIA, protože Evropská komise odmítla uznat ty, které vznikly podle starého zákona z roku 1992 před vstupem České republiky do EU. Posuzování vlivu na životní prostředí se proto muselo opakovat.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Takhle chutná úspěch! Gól jako v Naganu a euforie, která může zrodit další zlatou generaci
-
Stoupenci: Léčitel slíbil, že ji nechá zhubnout. ‚Byla jsem fakt živá kostra,‘ vzpomíná bývalá klientka
-
Na frontu posílejme zbraně, říká zástupce Ukrajinců. ‚Povinnost mají i branci,‘ oponuje exdiplomat
-
Co bude s mým autem? Vše o magickém roku 2035 a vlivu eurovoleb na budoucnost naší dopravy