Plzeňský pivovar uvítal letošního stotisícího návštěvníka

24. červenec 2008
Tento pořad

Mezi oblíbené turistické cíle už nepatří jen hrady a zámky, a protože k Plzni patří neodmyslitelně pivo, kroky návštěvníků západočeské metropole míří logicky do plzeňského pivovaru. Včera tu byl už jubilejní stotisící zájemce o historii i současnost vaření piva. A co všechno si mohl spolu s ostatními prohlédnout, na to se kolegyně Martina Klímová zeptala manažera externí komunikace - Jiřího Marečka.

Bránou plzeňského pivovaru včera prošel letošní stotisící turista -devětadvacetiletý Marcel Ďuríček z Poříčí nad Sázavou. Mladý muž, který do Plzně přijel s manželkou, synem i dcerkou v kočárku sám o sobě tvrdí, že je milovníkem piva. Zařadil do skupiny 30.000 Čechů a 70.000 cizinců, kteří letos pivovar a jeho muzeum navštívili. Šesticiferná hranice byla pokořena o několik týdnů dříve než loni.

Logo

Mezi návštěvníky tvoří nejpočetnější skupinu Češi, druhou jsou Němci, následují Rusové a Tchajwanci. Největší meziroční nárůst zaznamenali turisté z Polska a Finska. Celkově do pivovaru přijeli od ledna turisté z více než 45 evropských států, plzeňskou legendu si prohlédli i Asiaté, například z Thajska, Číny a Tchaj-wanu, ale také turisté z Afriky a Ameriky. Z Austrálie brány překročilo více než 500 návštěvníků.

Nová expozice surovin přinesla prohlídkové trase atraktivitu. Zaměstná všechny smysly, nejen zrak či sluch. "Za dva a půl měsíce jí prošlo více než 40.000 lidí z celého světa. Trasa je od poloviny června plně bezbariérová.

Logo

Vloni Plzeňský Prazdroj a jeho muzeum navštívilo téměř 185.000 lidí. Pivovar je dlouhodobě druhým největším turistickým tahákem regionu. "Jedničkou" je plzeňská zoo.

autor: mkl
Spustit audio