ŘSD zahájilo opravu tunelu Valík a úseku dálnice D5, řidiči musí počítat s omezením
Od roku 2006 slouží řidičům dálniční tunel Valík u Plzně. Po osmnácti letech se Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo, že už tunel potřebuje nový povrch. Jeho oprava je součástí rekonstrukce přibližně desetikilometrového úseku dálničního obchvatu Plzně.
Omezení na dálničním obchvatu Plzně čeká v následujících měsících všechny řidiče, kteří se tudy vydají. Ředitelství silnic a dálnic totiž začalo s opravou přibližně deseti kilometrů dálnice D5. Její součástí je i oprava povrchu v tunelu Valík a rekonstrukce dálničních exitů. Stavba za 278 milionů bez DPH tak může cestu po dálnici prodloužit.
„Momentálně probíhá frézování v tunelu, původní beton bude nahrazen novými dvěma vrstvami asfaltového souvrství. Dále proběhne na celém úseku oprava ložních a obrusných vrstev, úprava kovových konstrukcí, protihlukových stěn a podobně,“ říká Martin Liška, technický vedoucí ze zhotovitelské firmy.
Řidiči musí počítat s omezením přímo v tunelu, kde je nyní průjezdná jen jedna trouba. Doprava na dálnici je pak podél Plzně v rámci opravovaného úseku svedena do jednoho pásu. Řidiči také nemohou využívat exit 80 u Litic a odpočívku u Šlovic. Konkrétní objízdné trasy nejsou stanoveny.
Oprava dálnice D5 má být hotová do poloviny srpna.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Je pozitivní, že prošel lex OZE 3. Má pro nás ale negativní pachuť, říká předseda Solární asociace Fousek
-
Sparta další body v Lize mistrů nepřidala. Na půdě Feyenoordu Rotterdam prohrála 2:4
-
Slovenský parlament schválil ‚bič na lékaře‘, který je má přes výpovědi udržet v práci
-
Plaga: Ministr Bek je tragický. Babiše chci znovu přesvědčit, že se investice do školství vyplatí