Silničáři jsou na zimu připraveni
Nekonečný příběh, tak popisují svoji práci v zimě silničáři Plzeňského kraje. V tuto chvíli už jsou na sněžení nebo ledovku připraveni, plné jsou i sklady s posypovou solí.
Auta přestavěná na zimní provoz a ve skladech dostatek soli. Silničáři Plzeňského kraje jsou na zimu připravení. Udržovat musí zhruba 5 tisíc kilometrů silnic, prvních a nižších tříd. I když zatím ještě vyjet nemuseli, každý den vše kontrolují.
Ve skladech připravují kromě soli také takzvanou solanku, což je směs vody a soli, která se používá při nižších teplotách. Promíchává se ve speciálním zařízení cirkulací vody. „Tady ve skladu jí máme 16 tisíc litrů,“ řekl hlavní dispečer zimní údržby Plzeňského kraje Jiří Slapnička. Je potřeba použít kvalitní sůl, aby vzniklá směs pak v sypacích autech neucpala trysky.
Je nutné mít zkompletované posádky sypačů
Plné sklady soli, solanky, ale také posypové drti, to není jediná starost silničářů. „Musíme mít zkompletované posádky na sypače, zaškolené dispečery na zimní údržbu a připravené stroje,“ shrnul zaměstnanec krajské správy a údržby silnic Plzeňského kraje Jan Ševčík.
Podle něj se z aut musí sundat letní nástavby, ošetřit je a uložit. Na sypače pak namontují zimní nástavby s radlicí. „Nástavba na zimní posyp sestává z korby a nádrží na solanku,“ vysvětlil Ševčík. Během zimních dnů se řidič vrací do skladu pro zásobu soli a drti dvakrát až třikrát, záleží na tom, jak moc zrovna sněží. „Je to takový nekonečný příběh,“ uzavřel.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Po Martínkovi míří na genovou terapii Míša. Extrémně drahý zákrok má v USA zdarma
-
Česká firma dodala první simulátor pro piloty stíhaček F-16. Ukrajina si možná zažádá o další
-
Exprezident Zeman: Fiala řekl, že podepíše abolici pro Mynáře. Ale nedodržel slovo
-
Belousov za Šojgua. Výměna na ministerstvu obrany dokládá přípravy na dlouhou válku, tvrdí institut