Silničáři v Plzeňském kraji zahájili zimní údržbu silnic

7. listopad 2017

Mají připravenou techniku i posypové materiály. Loni měli správci silnic nejvíc problémů na Šumavě, v Brdech a na severu Plzeňska. Celkově na zimní údržbu letos vydají kolem 180–200 milionů korun.

Zimní údržba začala silničářům 1. listopadu, ale s technikou museli do terénu už o několik dnů dřív. „Letošní zimní sezonu jsme prvně vyjížděli v nejvyšších polohách Šumavy už poslední říjnový víkend,“ řekl krajský dispečer zimní údržby Jiří Slapnička.

Právě na Klatovsku je údržba silnic nejnáročnější. V horském terénu je přes tisíc kilometrů silnic a nejdelší okruh u Nýrska měří 90 kilometrů. Silničáři na Klatovsku a v Sušici se proto připravují na zimní údržbu nejdřív. „Ze zkušeností už mají minimálně v polovině října připravené sypače tak, aby v těch nejvyšších polohách mohli zasahovat,“ doplnil Slapnička.

Ve skladech zůstalo z minulé zimy 10 až 12 tisíc tun soli i drti. Nový posypový materiál silničáři dokoupili z Německa. „Veškerý materiál máme na skladech. Pohybuje se to kolem 20 tisíc tun ať už soli nebo drtí,“ upřesnil ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje Pavel Panuška a dodal, že náklady na letošní zimní údržbu budou podobné jako v minulých letech.

Několik tisíc kilometrů silnic vyžaduje kvalitní techniku

Na každý ze zhruba 130 okruhů připadá nákladní vozidlo nebo traktor. „Velkých nákladních aut máme 139, k tomu máme nějaké nakladače, traktory a podobně. Technika se zhruba pohybuje kolem 250 prostředků a nasazeno je 400 pracovníků,“ uvedl Pavel Panuška.

Díky fondu vlastních investic a příspěvkům z Plzeňského kraje se silničářům daří obnovovat vozový park. Přibylo například šest nových vozů nebo nové radlice.

V kraji udržují silničáři v zimním období přes 4,5 tisíc kilometrů silnic a kromě toho Správa a údržba silnic letos vyhrála jako v jednom z mála krajů údržbu silnic první třídy.

Zimní údržba silnic potrvá do 31. března

autoři: čer , jik
Spustit audio