Vlakem přes hranici v Železné Rudě bez přestupů

30. květen 2006

Po 15 letech nemusejí cestující vlaků přes německou hranici v Železné Rudě přestupovat. Umožní jim to nové zabezpečovací zařízení, které zprovoznila pražská firma AŽD. V úsecích mezi pěti stanicemi byl položen dálkový optický kabel, investor zabezpečil tři úrovňové železniční přejezdy a pro zvýšení bezpečnosti nechal vybudovat traťový radiový systém. Město si od novinky na trati z německého Plattlingu na Špičák slibuje vyšší turistický ruch, zejména v zimě.

Dosud museli cestující z obou směrů přestupovat v Alžbětíně, protože zabezpečovací zařízení v Česku a v Německu spolu nedokázala komunikovat. Příprava napojení začala už v roce 2003 v Železné Rudě a Špičáku. Poté se akce přerušila kvůli finančním problémům na německé straně.

Logo

Do obnovy osmikilometrového úseku železniční trati Hojsova Stráž- Alžbětín u státní hranice dala Správa železniční dopravní cesty 73 milionů korun. Dvě pětiny nákladů dvouleté akce uhradil fond Phare, zbytek Státní fond dopravní infrastruktury.

Na trati jezdí denně 15 vlaků s německými vozy Regionova. Podle starosty Železné Rudy Jiřího Vonáska by měly ulehčit silnici a měly by vozit turisty až k největší šumavské lyžařské lanovce na Špičák.

Logo

Díky instalaci moderního automatického systému se navíc výrazně zvýšila bezpečnost na trati i na přejezdech. Znamená to větší komfort pro cestující i zvýšení rychlosti vlaků. Řídící a zabezpečovací systém je připraven pro navázání systémů dálkového řízení do stanic Klatovy nebo Plzeň. Záleží to na rychlosti výstavby zabezpečovacího systému na trati Špičák-Klatovy.

autor: Směna ČRo Plzeň
Spustit audio