Vlakem přes hranici v Železné Rudě bez přestupů
Po 15 letech nemusejí cestující vlaků přes německou hranici v Železné Rudě přestupovat. Umožní jim to nové zabezpečovací zařízení, které zprovoznila pražská firma AŽD. V úsecích mezi pěti stanicemi byl položen dálkový optický kabel, investor zabezpečil tři úrovňové železniční přejezdy a pro zvýšení bezpečnosti nechal vybudovat traťový radiový systém. Město si od novinky na trati z německého Plattlingu na Špičák slibuje vyšší turistický ruch, zejména v zimě.
Dosud museli cestující z obou směrů přestupovat v Alžbětíně, protože zabezpečovací zařízení v Česku a v Německu spolu nedokázala komunikovat. Příprava napojení začala už v roce 2003 v Železné Rudě a Špičáku. Poté se akce přerušila kvůli finančním problémům na německé straně.
Do obnovy osmikilometrového úseku železniční trati Hojsova Stráž- Alžbětín u státní hranice dala Správa železniční dopravní cesty 73 milionů korun. Dvě pětiny nákladů dvouleté akce uhradil fond Phare, zbytek Státní fond dopravní infrastruktury.
Na trati jezdí denně 15 vlaků s německými vozy Regionova. Podle starosty Železné Rudy Jiřího Vonáska by měly ulehčit silnici a měly by vozit turisty až k největší šumavské lyžařské lanovce na Špičák.
Díky instalaci moderního automatického systému se navíc výrazně zvýšila bezpečnost na trati i na přejezdech. Znamená to větší komfort pro cestující i zvýšení rychlosti vlaků. Řídící a zabezpečovací systém je připraven pro navázání systémů dálkového řízení do stanic Klatovy nebo Plzeň. Záleží to na rychlosti výstavby zabezpečovacího systému na trati Špičák-Klatovy.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Strategickou komunikaci Česka povede plukovník Foltýn. Bude mít tým na Úřadě vlády
-
Zacha debutoval v seniorské reprezentaci. ‚Srovnávací gól byl výborný zážitek,‘ říká po zápase s Kanadou
-
Facebookový účet muže obviněného z útoku na Fica smazala Meta. Odstranění vyvolalo dohady o komplici
-
OBRAZEM: Čeští hokejisté v posledním utkání základní skupiny prohráli s Kanadou až v prodloužení