Modernizace železniční trati Plzeň-Rokycany má zelenou
Příští rok na jaře odstartuje největší železniční stavba v Plzeňském kraji za posledních 20 let. Jedná se o úsek III. koridoru z Rokycan do Plzně, který přijde na více než sedm miliard korun a zahrne také nejdelší železniční tunel v tuzemsku. Jedná se o nejdražší a nejnáročnější dosavadní koridorový úsek v České republice, jehož stavba potrvá necelé čtyři roky.
Novou trať z Rokycan do Plzně, která vyjde na více než 7 miliard korun, má podpořit zhruba 70 procenty dotace Evropské unie.
Modernizace více než 20kilometrového úseku Rokycany- Plzeň zkrátí trasu na 14 kilometrů. Zhruba polovina trati, po které budou vlaky jezdit rychlostí 160 km/hod, povede v nové stopě. Z celkových nákladů stavby téměř polovinu spolkne nejdelší český železniční tunel z Kyšic za plzeňský vrch Chlum.
V připravovaném železobetonovém tunelu budou vybudovány dva tubusy vedle sebe. Tunel nepovede přímo pod vrcholem Chlum s rozhlednou, ale stranou k zábělské silnici. Součástí modernizace trati Rokycany Plzeň bude také oprava zchátralého plzeňského nádraží na Doubravce.
Modernizaci trati Rokycany Plzeň přispěje ke zkrácení cesty mezi Plzní a Prahou. Příští rok bude totiž dokončen třetí koridor v úseku Beroun - Zbiroh a o rok později Zbiroh - Rokycany. Zbylá část Praha - Beroun se připravuje.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Přezkum reklamy na Čapím hnízdě chyby nenašel. Nejvyšší státní zastupitelství přesto zvažuje kontrolu
-
Sněmovna jedná o důchodech. ‚Okrádání,‘ tvrdí Babiš. ‚Závidí nám odvahu k reformě,‘ reaguje ODS
-
Hrozí Balkánu nový válečný konflikt? Kremlu by pomohl odvést pozornost od Ukrajiny
-
‚Trénuj s armádou.‘ Poláci pořádají cvičení pro civilisty, učí je obsluze zbraní i práci s mapou