Prácheňsko a Pošumaví se spojily a společně propagují region

7. listopad 2016

Propagace oblasti a hlavně nalákání turistů i do jiných míst, než jsou známé lokace. Takové cíle si dala Turistická destinace Prácheňsko a Pošumaví. Na setkání v Klatovech se její členové zabývali mimo jiné tím, jaké jsou vlastně možnosti financování venkovského turistického ruchu a na co se ve své společné propagaci zaměří.

Krásná příroda, unikátní památky a pozoruhodná místa. To vše najdeme i v oblasti Prácheňska a Pošumaví. Většinou o nich ale vědí jen místní lidé a turisté tady navštěvují pouze významnější cíle. Změnit to chce Turistická destinace Prácheňsko Pošumaví.

„My jsme tuhle turistickou destinaci založili napříč kraji, protože zde je obrovský problém v prezentaci Plzeňský kraj versus Jižní Čechy. Chtěli jsme, aby za Horažďovicemi nebyla pomyslná čára a nekončili tam všechny propagační materiály, ale aby se to území spojilo v jeden celek,“ řekla Markéta Baštařová Janotová z místní akční skupiny Pošumaví.

„Celý projekt má jednu výhodu a jednu nevýhodu. Výhodou je, že díky velikosti má území větší kapacitu a nevýhodou je, že se musí obsáhnout větší území na pomezí Plzeňského a Jihočeského kraje. Takže to klade větší nároky i na celkovou domluvu,“ dodává ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.

Vytvoření většího celku by mělo být výhodnější hlavně pro malé obce a to nejen z hlediska propagace, ale i po finanční stránce

Hlavním úkolem spolku je mimo jiné jednat s úřady, žádat o dotace a hlavně propagovat oblast na turistických veletrzích i mimo ně.

„Prácheňsko a Pošumaví nabízíme turistům jako krásné a ideální místo k trávení volného času a dovolené. Chceme, aby turista poznal toto území všemi smysly. To znamená, aby očima uviděl kolem všechnu krásu, aby ochutnal místní kuchyni a poslechl si třeba šumění řeky Otavy“, uvedla produktová manažerka Vendula Hanzlíková.

Turistická destinace Prácheňsko Pošumaví pokrývá území čtyř místních akčních skupin, a to Pošumaví, Vodňanská ryba, Strakonicko a Blatensko. Spolek už například vytvořil různá propagační videa, ve kterých bude nadále pokračovat a připravuje i různé produktové balíčky.

Ke spolku se může připojit každý, kdo se chce podílet na rozvoji cestovního ruchu, tedy obce, neziskové organizace i podnikatelé.

autor: en
Spustit audio