Rekonstrukci karlovarského letiště chtějí stavbaři zvládnout v předstihu

Sdružení čtyř stavebních společností, které provádějí rekonstrukci mezinárodního letiště v Karlových Varech, chce hlavní práce dokončit ve zkráceném termínu do 24. května. Původní termín akce byl přitom stanoven na polovinu června. První letadla by tak na základě povolení k předčasnému užívání stavby mohla využívat modernizovanou ranvej už 27. května.

Firmy Stavby silnic a železnic, Strabag, Swietelsky a Metrostav nyní provádějí současně dvě etapy modernizace letiště. První, která řeší kompletní úpravu vzletové a přistávací dráhy, začala už v závěru roku 2005. Karlovarský kraj, který je vlastníkem letiště, bude rekonstrukce stát asi 113 milionů korun. Stavbaři za sebou mají rozsáhlé zemní práce, kdy se muselo vybourat například už téměř 46.000 metrů čtverečních vrstev staré ranveje.

Letadlo

Nejdůležitější akcí bude frézování celé ranveje a odstranění starých asfaltových vrstev v objemu kolem 2500 tun. S tím chtějí stavaři začít hned po Velikonocích. Od 2. května má začít pokládka nových povrchů. Na ranvej speciální stroje položí denně až 1500 tun živice. To představuje plochu 7200 metrů čtverečních. Materiál budou současně dodávat dvě velké výrobny živičných směsí v Dalovicích a v Sokolově.

Druhá etapa modernizace, kterou je obnova světelného a signalizačního zařízení letiště, začala 28. března. Tato akce umožní přistávat letadlům i za podstatně snížené viditelnosti. Nyní byla mezní hranicí ve viditelnosti vzdálenost 1200 metrů. Po modernizaci signalizace se zkrátí na 600 metrů.

Letiště Karlovy Vary

Zlepšení technických parametrů ranveje i zabezpečovacího zařízení má velký význam pro zavedení dalších linek. V současnosti jedná vedení kraje a letiště o nové pravidelné lince mezi Karlovými Vary a německými letišti v Hofu a Mnichově. V úvahu přichází i linka Karlovy Vary, Hof a Frankfurt. Zvláště ta by byla pro celý region strategická.

autor: Směna ČRo Plzeň
Spustit audio