Tramvaje na plzeňskou Košutku jezdí po nově opravené trati

27. červenec 2017

V Plzni skončila poslední etapa rekonstrukce tramvajové trati ve směru na Košutku. Opravoval se téměř kilometrový úsek, od místa vzdáleného zhruba sto metrů od zastávky Severka, přes křižovatky Gerské se Studentskou, Kralovickou a Manětínskou ulicí až po točnu na Košutce. Projekt vyšel město na 85 milionů korun.

Tramvajová trať linky číslo 4 ve směru na Košutku patří mezi nejvyužívanější ve městě a její rekonstrukce byla rozdělená na tři části. Druhá etapa zahrnovala 1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí a byla v roce 2011 největší investiční akcí města. Vyšla na téměř 140 milionů korun. Náklady na opravy první části trati, opět zhruba v kilometrové délce, se vyšplhaly na téměř 180 milionů korun.

„Třetí etapu jsme začali minulé září a skončili před několika dny. Bylo to zhruba kilometr opravy tramvajového tělesa. S naším partnerem Správou a údržbou silnic Plzeňského kraje jsme opravovali i komunikaci, a při této investici jsme řešili osvětlení, opravy některých zastávek, odvodnění a podobně,“ shrnul náměstek primátora Pavel Šindelář z ODS.

Třetí etapa je sice hotová, ale tím opravy rozhodně nekončí

Trať linky číslo čtyři je tedy kompletně hotová od křižovatky s Lidickou ulicí až na konečnou. Ulevilo se nejen cestujícím MHD a obyvatelům Lochotína, ale také starostovi prvního městského obvodu Miroslavu Brabcovi z ČSSD: „Jsem rád, že se stěhují do jiného obvodu, ale bylo to nutné udělat. Byl to velký zásah do komfortu dopravy, ale udělali to rychle, dobře a dokonce dopravu otevřeli o několik dní dříve.“

Práce na plzeňských tramvajových tratích ale nekončí. „To je nekonečný příběh. Skončíte na jednom místě a musíte se přesunout na další. Víme o tom, že například na Koterovské třídě není ten stav úplně ideální, a také na Klatovské jsou úseky, které by bylo potřeba opravit. V září chceme začít soutěžit novou tramvajovou trať na Borská pole, která by měla začít na jaře 2018 a potrvá dva roky,“ uvedl Pavel Šindelář.

Postupné opravy tramvajové trati v opačném směru, tedy na Bory, by měly začít v roce 2018 nebo 2019. V současnosti se pracuje na projektové přípravě.

autoři: kos , jik
Spustit audio