Tramvaje, železnice nebo oblouková lampa. František Křižík dokonce sestrojil i elektromobil
Odvahu, nic víc. To bylo celoživotní moto Františka Křižíka, velkého průmyslníka a zlepšovatele přelomu 19. a 20. století. Zdokonalil elektrickou obloukovou lampu, stál za rozvojem elektřinou poháněných vlaků i tramvají a zkonstruoval i první elektromobil, který bohužel upadl v zapomnění.
Související
-
Pánové Müller a Kapsa rozjeli v Plzni moderní stavitelství
Müller a Kapsa byli stavební inženýři, kteří se nastálo zapsali do dějin mostních konstrukcí a dalších staveb na území Plzně.
-
Průmyslovou revoluci v Plzni odstartoval mlynář František Hýra
Spuštěním parního mlýna začala v Plzni průmyslová revoluce. U břehu Radbuzy se v roce 1856 scházely davy Plzeňanů, kteří nevěřícně hleděli na první vysoký komín ve městě.
-
Dva největší pivovary v Plzni postavil Martin Stelzer
Mimořádně talentovaný Martin Stelzer stál u samotného počátku stavebního boomu v Plzni v 19. století.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A s poslední rozhlasovou nahrávkou Josefa Skupy? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka


Hurvínkovy příhody 5
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka